Az ügyvédek nagy része nem tartja fontosnak az ügyvédi marketinget, pr-t vagy az ügyvédi reklámot. Kicsi, de egyre növekvő százalékuk foglalkozik csak vele – sajnos sokan nem megfelelően, nem elég hatékonyan csinálják. Elmondjuk, mik a hibák és hogyan lehet kijavítani őket.

Az ügyvédi honlap

Az ügyvédi weboldal az egyik legolcsóbb és leghatékonyabb kommunikációs és marketing eszköz. Egy XXI. századi ügyvédi iroda el sem képzelhető saját honlap nélkül, legyen az egyéni ügyvéd vagy egy kisebb-nagyobb iroda. Mi lehet a hiba egy ügyvédi honlappal?

Rossz az URL

Ha nem megfelelő domain címet választunk, nehéz lesz megjegyezni, akár a honlap címét, akár az email címünket. Ezért mindig rövid, megjegyezhető domain nevet érdemes választani.

A dizájn fontosabb, mint a tartalom

Lehet, hogy tetszenek nekünk a flash animációk, a beúszó képek, a mozgó ikonok, de nem az a cél, hogy a mi szemünket gyönyörködtesse. Az ügyfél gyorsan akar információhoz jutni a honlapunkon: mivel foglalkozunk, hol van az iroda, mit kell tudni az irodáról. Legyen a honlap letisztult és gyors. Ha lassan töltődik be, a felhasználó elkattint vagy marad, de ideges lesz. Ez technikai beállítás kérdése, nem ízlésbeli. És engedjük el a Justitia szobrot/szakaszjelet/mérleget a honlapunkról, logónkból, névjegyünkről.

Nem mobilbarát

2018-ban elfogadhatatlan a nem mobilbarát honlap, amikor az internetes keresések több mint fele mobileszközről érkezik. Nem fog az ügyfél a mobilján nagyítgatni, hogy hol is van a telefonszámunk – inkább elkattint.

A lényeges információk nehezen találhatók

Legyen külön oldal az elérhetőségekkel és ne egy statikus térkép legyen, hanem Google maps. Az ügyvédi bemutatkozásnál a tapasztalatra és a szakértelemre kíváncsi a látogató, nem arra, hogy hová jártunk egyetemre, ahol cum laude végeztünk.

Nem ösztönöz kapcsolatfelvételre

Az ügyvédi honlapnak az egyik legfontosabb funkciója, hogy érdeklődők érkezzenek róla. Tegyük egyszerűvé számukra a kapcsolatfelvételt. A telefonszám legyen kattintható, tudjon email írni vagy üzenetet küldeni a honlapon keresztül – ösztönözzük erre a látogatókat, de ne úgy, hogy 3 soronként kiírjuk, hogy „Lépjen kapcsolatba velünk!”. Nem nyomulni kell, csak megkönnyíteni a potenciális ügyfelek dolgát.

Nincs blog

Mind keresőoptimalizálási (SEO), mind tartalommarketing szempontból elengedhetetlen, hogy legyen egy saját blog rész az oldalunkon. Itt meg tudjuk osztani az összes irodával kapcsolatos hírt, publikálni tudjuk a jogi cikkeinket, írásainkat és ezeket a bejegyzéseket utána meg tudjuk osztani a többi felületünkön: a Facebookon, a LinkedIn-en vagy a saját hírlevelünkben.

Nem foglalkoznak a keresőoptimalizálással

A jó ügyvédi honlap nem csak egy statikus névjegyként funkcionál, hanem segít az ügyfeleknek megtalálni az ideális ügyvédet. Ezért megfelelő helyen kell lennie a Google keresési találatai közt. Ezt a SEO szemléletű honlappal lehet elérni, ahol az előre meghatározott kulcsszavak szerint épül fel az oldal – az előtérben és a motorháztető alatt egyaránt. Ehhez a honlapfejlesztőnek tisztában kell lennie az ügyvédi iroda profiljával, praxisaival és ennek megfelelően kell felépítenie a honlapot. Sőt, az ügyvédnek is ez alapján kell például a cikkeket megírnia a blogjába, hogy a releváns keresőszavakra minél előkelőbb helyet foglaljon el a Google keresési listájában.

Ha úgy gondolja, új ügyvédi honlapra van szüksége, kattintson ide és kérjen árajnlatot fél perc alatt!

Ügyvédi Facebook oldal

Gyakori érv az ügyvédi Facebook oldal ellen, hogy komolytalan, vagy úgysem ott keresnek ügyvédet az emberek. Ezen állítások egyike sem igaz. A legnagyobb cégvezető is csak ember, és nagy eséllyel fenn van ő is a Facebookon, ezáltal meg van a lehetősége, hogy találkozzon velünk vagy irodánkkal.

Személyes profil

A személyes profilunk nem arra való, hogy ügyfelekkel kommunikáljunk, főleg nem arra, hogy az irodai profil helyett alkalmazzuk. Ezért nem értünk egyet a „Dr. X Y egyéni ügyvéd” típusú személyes profilokkal. A saját profilunk legyen személyes, ahol a barátainkkal és ismerőseinkkel kommunikálunk, esetleg szakmai csoportokban kommentelünk. Utóbbi szempontjából érdemes saját képünkkel szerepelnünk, ne egy virág vagy egy tájkép legyen a profilképünk. Hozzunk létre üzleti oldalt az irodánk részére, ebben a cikkben részletesen leírtuk, hogyan csináljuk.

Rosszul kitöltött adatok

Rá kell szánni egy órát, és rendbe tenni a Facebook oldalt. Megfelelő méretű borítóképpel (mely mobilról is jól látszik), az iroda adataival, elérhetőségekkel. Mint a honlapnak, az oldalunknak is az az egyik célja, hogy kapcsolatba lépjenek velünk a potenciális ügyfelek, akár a Messengeren keresztül is.

200 követőnél megállt az oldalunk

Az ügyvédi Facebook oldalak nagy része 200 körüli követővel rendelkezik. Ezek nagy része a meghívott ismerőseink és barátaink, akik nem kifejezetten az a célcsoport, akiknek dolgozni szeretnénk. Gyűjtsünk releváns követőket, ajánljuk csoportokban a szolgálatatásainkat és linkeljük be az oldalunkat. Például a KKV jogi csoport tökéletesen alkalmas az ügyfélszerzésre.

Nem költ hirdetésre

Főleg a kezdetekkor, amikor követőszámot akarunk építeni, elkerülhetetlen a hirdetés. Hozzunk létre hirdetést az általunk fontosnak ítélt csoportra célozva (pl. ha szegedi ügyvédek vagyunk, akkor hozzunk létre egy egyéni célcsoportot a megyei 25-55 éves korosztályra, akiknek az érdeklődési körébe tartoznak az álalunk képviselt ügytípusok). Már havi 10.000 forint körüli összeggel szép követőbázist tudunk építeni. Ha megosztunk saját tartalmat, például egy szakmai cikket, amit írtunk, azt is kiemelhetjük egy extra hirdetéssel, hogy még több érdeklődőhöz jusson el.

Ha segítségre van szüksége a jól célzott Facebook hirdetésekkel kapcsolatban, keressen minket, segítünk!

Ritka, vagy nem releváns tartalom

Annak semmi értelme, ha néhány havonta megosztunk egy cikket a JogiFórumról. Ha van Facebook oldalunk, posztoljunk rendszeresen (hetente többször). Nem kell mindig saját tartalmat, minden releváns cikket megoszthatunk, amely a praxisunkhoz kapcsolódik (és nem a konkurencia írta). Ha adatvédelemmel foglalkozunk, akkor osszuk meg a releváns GDPR témájú cikkeket. Így egyre gyakrabban találkoznak a nevünkkel és akár tovább is osztják a cikkeket, oldalunkat.

LinkedIn

A legnagyobb hiba, ha nem vagyunk fenn a LinkedIn-en. Mivel hazánkban már 800.000 felett jár a regisztrált felhasználók száma, és ezek nagy része üzleti kapcsolatot keres, ezért elengedhetetlen, hogy ott is jelen legyünk. Ha még nincs LinkedIn profilja, ebben a segédletben pontról pontra megmutatjuk, hogyan kell tökéletes ügyvédprofilt létrehozni. Töltse le!

Instagram

Nem a legfontosabb felület az ügyvédek körében, inkább imázsépítésre használható, de ha már ügyvédként ügyvédi tartalmat osztunk meg, akkor csináljuk jól! Ne csak 3-4 hashtaget (#ügyvéd) használjunk, hanem használjuk ki a 30 lehetséges hashtaget. Keressük meg, írjuk fel az összes releváns kulcsszót, ami jellemző ránk és másoljuk be a posztjainkhoz, minden alkalommal. Például #ügyvéd #jogász #szeged #ingatlan #adásvétel #öröklés és a többi. Nem innen fognak tömegesen érkezni az ügyfelek, de ha már használjuk, használjuk jól – ugyanannyi idő, mint rosszul csinálni.

 

Ha Ön is úgy érzi, hogy van még mit csiszolni a marketingjén, esetleg nem elégedett az eddigi eredményeivel, írjon nekünk és jelentkezzen egy ingyenes konzultációra! Kattintson!

 

 

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezettek a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Adatkezelési tájékoztató

Cookie-k törlése, engedélyezése és kezelése a Chrome-ban
Sütik engedélyezése és tiltása a Mozilla Firefox-ban
Sütik engedélyezése és tiltása az Internet Explorerben
Az előzmények és a sütik törlése a Safariból

Bezárás