Egyre több ügyvédi iroda ismeri fel a 21. századi ügyféligényeket, és készíttet bemutatkozó honlapot. Sokan Facebook oldal létrehozásával is próbálkoznak, de nagy részük kudarcot vall. 

A sikertelenség oka, hogy nincs kommunikációs tervük és stratégiájuk a Facebook megjelenésekkel kapcsolatban, továbbá sokan nincsenek tisztában a Facebook üzleti oldalak működésével. Ezért látunk oly sok 150-200 követővel rendelkező ügyvédi Facebook oldalt, mely utoljára 3 hónapja osztott meg egy cikket vagy kívánt boldog karácsonyt ügyfeleinek.

Hogyan építsük fel az üzleti Facebook oldalunkat

Először is ismerjük fel, hogy a személyes profilunk nem erre való. Azt hagyjuk meg az ismerősöknek és a családunknak, ha pedig egy ügyfél ismerősnek jelölne, akkor nyugodtan utasítsuk el és kérjük meg, hogy az irodai email címünkön kommunikáljunk (ami remélhetőleg nem egy Gmail-es vagy Freemailes cím). Ezért ne is hozzunk létre „XY Ingatlanjogász” típusú személyes profilt, mert egyrészt nem szabályos, másrészt nem hatékony.

A céges (ügyvédi irodai) Facebook oldalunk létrehozása nem lesz hosszabb, mint egy óra. De annak hatékony működtetésére minimum napi 15 percet, vagy heti 1 órát allokáljunk. Ha előre tudjuk, hogy nem fogunk vele ennyit foglalkozni, akkor ne is vágjunk bele.

Mire lesz szükségünk

Borítókép

Ez lesz a Facebook oldalunk tetején látható kép. Ennek meghatározott mérete van, melynél figyelembe kell venni a hasznos területet is, azaz azt a részt, ami mobilos nézetben is látszani fog. A Facebook meghatározza, hogy mennyi lehet a szöveg/kép arány a képen, ha ezt nem tartjuk be, nem fogják engedélyezni a kép használatát. Érdemes egy grafikus segítségét kérni a kép elkészítéséhez, hogy igényes és informatív is legyen egyben, és megfeleljen a Facebook és az ügyfelek elvárásainak.

Profilkép

Ez olyan kép, mint a saját profilunk – ez fog látszódni, ha posztolunk vagy kommentelünk az oldalunk nevében. Ha van logónk, akkor érdemes azt használni – ha nincs, akkor csináltasson egyet még ma, a többi arculati elemmel együtt! Kattintson ide, ha segíthetünk!

Leírás az ügyvédi irodáról vagy a személyes praxisunkról

Egy rövid összefoglaló mondattal és egy pár bekezdéses bemutatkozással mondjuk el, hogy mivel foglalkozik az iroda, milyen jogterületeken milyen szolgáltatást nyújt, hányan és kik dolgoznak az irodában. Ne fejtsük ki, hogy ki melyik egyetemen és milyen minősítéssel végzett – senkit nem érdekel ez az információ.

Az iroda adatai

Cím, telefonszám, email cím, weboldal címe. Nyitvatartási időhöz beírhatjuk azt az idősávot, amíg szívesen válaszolunk telefonokra és emailekre.

Ha még nincs weboldalunk, akkor nem is javasoljuk a Facebook oldal elindítását, inkább kezdjük a saját honlappal. Itt tud saját honlapra árajánlatot kérni fél perc alatt.

Hogyan hozzuk létre a Facebook oldalt?

Lépjünk be a Facebookra a személyes profilunkkal. A bal oldali sáv aljára görgetve találunk egy Létrehozás menüpontot. Ott kattintsunk az Oldalra. Az Oldal létrehozása képernyőre érkezünk. Ha ügyvédi irodaként szeretnénk megjelenni, akkor itt kattintsunk a Vállalat, szervezet vagy intézmény képre.

Facebook1

A lenyíló kategóriákból válasszuk a Jogi válalatot.

Facebook2

Egyéni ügyvédek választhatják a Helyi vállalkozást is, ennek az a hátránya, hogy a látogatók pontozhatnak és véleményt is írhatnak az irodáról. Ha ettől nem tartunk, vagy a marketing-stratégiának a része ez, együttesen a negatív kritikák kezelésével, akkor válasszuk csak ezt az opciót.

Töltsük ki a fent összegyűjtött adatokkal és képekkel az új profilunkat, majd adjuk meg a rövid elnevezését is az oldalnak. Így a Facebookon a www.facebook.com/ügyvédiirodámneve formátumban tudunk megjelenni.

Ha mindent jól csináltunk, hasonlóan fog kinézni az oldalunk:

Facebook3

Az oldal működtetése

Hívjuk meg az ismerőseinket és a barátainkat, hogy lájkolják új oldalunkat. Ők lesznek az első követőink. Az ügyvédi irodák 90% ezen a ponton reked meg, ezért van kb. 200 követője az irodák nagy részének: nincs stratégiájuk arra, hogy hogyan működtessék az oldalt, hogyan szerezzenek növekvő követői-bázist és hogyan forgassák a követőket ügyfelekké.

Ha szeretné, hogy segítsünk ügyvédi Facebook oldala üzemeltetésében és új ügyfelek megszólításában, vegye fel velünk a kapcsolatot! Kattintson:

retina-logol

 

Ha hasznosnak találta a cikket, ossza meg ismerőseivel: 

 

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezettek a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Adatkezelési tájékoztató

Cookie-k törlése, engedélyezése és kezelése a Chrome-ban
Sütik engedélyezése és tiltása a Mozilla Firefox-ban
Sütik engedélyezése és tiltása az Internet Explorerben
Az előzmények és a sütik törlése a Safariból

Bezárás