A Lawyerist.com idén is meghirdette a legjobb ügyvédi weboldalak versenyét, melyre 150 ügyvédhonlappal pályáztak. Semmilyen kritérium nem volt idén, egyedül a nem-reszponzív oldalakat zárták ki a versenyből (azaz azokat az oldalakat, melyek nincsenek mobileszközökre is optimalizálva).
Sok közös ismérvet felfedezhetünk a honlapok tanulmányozása során. Kiemelkedő a vizualitás, a képek szerepe és érdemes figyelni az ügyvédi profilképek profizmusát. Szinte azonnal bizalmat sugallnak.
Közös az oldalakban, hogy szinte mindegyik bemutatja, hogy milyen eredményeket értek el ügyfeleiknek, milyen referenciákkal rendelkeznek, és milyen árakon dolgoznak. Ezzel segítik a potenciális ügyfelek választását. Pontosan ez az a három dolog, amit egy magyar ügyvédhonlapon tilos kiírni.
A győztes pályázók oldalaiból válogatunk, az ügyvédhonlapok a képekre kattintással érhetőek el.
A kreatív cégekre célzó butik new yorki iroda a teljesen minimalista, végletekig letisztult dizájnjával hódított. Tökéletesen érti a célcsoport igényeit és ízlésvilágát, egyszerűen átlátható, 1 oldalas weblap. Talán már-már túl egyszerű is:
A neve mindent elmond. Ki, mit és hol csinál. Tökéletes. Az egész oldal az információra van felépítve: mivel tudja segíteni az ügyvéd az ügyfeleit. Mi vár rá, mi a büntetőeljárás folyamata, mire számíthat korább tapasztalatok alapján. Élő chat és videóbemutatók teszik interaktívvá az oldalt:
Egy kétfős, büntetőjogi ügyvédi iroda honlapja is lehet olyan színvonalas, mint egy nemzetközi ügyvédi irodáé. Ráadásul egy 150.000 fős kanadai városban tevékenykednek. Profi dizájn, szép képek, informatív oldal, könnyű navigáció:
A szexuális bűncselekmények áldozataira specializálódott weboldal minden megoldásával a sértettekre fókuszál. Igyekszik már a honlapon minden lehetséges kérdésre választ adni. Az oldal még egy „gyors kilépés” gombbal is rendelkezik, így ha olvasás közben rányitnak az emberre, nem kell feltűnő módon becsuknia a böngészőt, hanem átnavigál a weather.com-ra:
A gyanúsan magyar hangzású munkajogi praxisú ügyvédi iroda fő üzenete: mi csak munkavállalókat képviselünk. Ezzel pozícionálták is magukat. Röviden leírják a legjobb, beazonosítható tulajdonságaikat, melyek bár klisésen hangzanak, de mégis azonnal bizalmat ébresztenek a sérelmet szenvedett munkavállalóban:
Válóperes ügyvédek. Remek sliderrel kezdődik az oldal, csupa filmes utalással, melyek mindegyike a válási procedúra egy kardinális kérdésére kínál megoldást (vagyonmegosztás, gyerekelhelyezés az apák szempontjainak a figyelembevételével…). Egyértelmű menüpontok, könnyű navigálás, válasz minden kérdésre, blog és releváns tapasztalatok, eredményekkel. Tökéletes:
Hogy egy rossz példát is mutassunk: amikor a dizájn a használhatóság rovására megy. Lassú az oldal a háttér videó miatt, rosszul olvashatóak az információk. Nincs kedve az embernek elmélyedni a részletekben:
Szellemi alkotások jogára és ezen belül videójátékokra és startupokra specializálódott iroda. 10 másodperc alatt rájövünk, hogy jó helyen járunk-e. Ismét igazodik a célcsoporthoz, és egy niche területet szemel ki magának, ahol sikeressé válhat. Ez nem csak honlap, ez stratégia:
Ugyanez a koncepció, csak katonák képviseltére szakosodott iroda formájában:
Ez az oldal pedig egyszerűen nagyon szép!
Lehet, hogy önnek is új honlapra lenne szüksége? Akkor ide kell kattintani: