Februárban a Facebook sikeresen jegyeztetett be egy újabb szabadalmat, mely egy olyan módszert ír le, amely azonosítja bizonyos területek szakértőit és véleményvezéreit egy adott témakörben vagy területen.
A Facebook által bejegyzett legújabb szabadalom maga az a módszer, mely szerint a Facebook figyeli ugyanannak a témának vagy cikknek a megjelenését, megosztási történetét, és meghatározza, hogy melyik felhasználó általi megosztás ért el a legtöbb embert. Ők lesznek a véleményvezérek, akiknek későbbi saját tartalmaik kiemelt, szakmai tartalomnak fognak minősülni.
Nem egyszerűen arra épül majd a módszer, hogy ki kapja a legtöbb lájkot, hanem melyik felhasználó követői osztják meg, kommentelik, azaz kerülnek interakcióba leginkább a tartalommal.
Kinek jó ez? Természetesen azoknak, akik egy speciális terület véleményvezérei szeretnének lenni, akár marketing szakemberek, könyvelők vagy ügyvédek. Ha jól használják ki a lehetőséget, akkor a Facebook algoritmusai szakértőnek fogják tekinteni őket. Ezáltal sokkal többször és nagyobb eséllyel jelennek meg a posztjaik követőik, ismerőseik idővonalán, így több emberhez, potenciális ügyfélhez érhetnek el. Ellenben aki nem minősül majd ez alapján véleményvezérnek, annak innentől kezdve egyre nehezebb dolga lesz kitűnni a tömegből, immár a Facebookon is.
Szeretne még több ügyvédi kommunikációval kapcsolatos információt, ötletet és újdonságot kapni a postaládájába?