Évek óta beszámolunk a Lawyerist listájáról, ahol a legjobb ügyvédi weblapokat díjazzák. Idén sem teszünk másképp.
Kezdjük a trendekkel, melyek meghatározzák az idei honlapok stílusát.
Képek dominanciája
Ami szinte mindegyik díjnyertes honlapon szembetűnik, az a teljes képernyős nyitókép. Ez a kép határozza meg az első benyomást, nem a szövegek vagy az egyéb tartalmak. Ránézésre, tudat alatt egy pillanat alatt eldöntjük, hogy szimpatikus-e amit látunk vagy nem. De nem csak a nyitókép fontos – érdemes átnézni, hogy mennyire jó és sokféle profilkép szerepel az ügyvédekről. Persze, lehet mondani, hogy sok közte az „amerikaias”, de ott már tudják, hogy a képek hihetetlen fontos szerepet játszanak a bizalomépítésben. És mindenki tudja, hogy az ügyvédi megbízás bizalomra épül. Ezért nem érdemes spórolni a jó profilképeken – hazánkban már ezzel is ki lehet tűnni a többi ügyvéd közül. Nagyon sok olyan honlapot látunk, ahol szinte mobillal a fehér fal előtt kattintanak egyet az új jelöltről és kész a kép. Láttunk már szelfit is profilképként. Ez nem jó irány – profinak kell tűnni, ha már azok vagyunk, annak is kell látszani. És ha még az irodáról, a munkakörnyezetről, az épületről is tudunk néhány jó képet készíttetni, az mind plusz pont lehet.
Blogok
A győztesek közt nincs olyan, ahol ne lenne blog az ügyvédi weboldalon. Egyszerűen 2019-ben elképzelhetetlen blog nélkül egy professzionális szolgáltató oldala. Ez a mi saját felületünk, azt publikálunk amit akarunk: szakmai cikket, eredményes ügyeket, díjakat vagy éppen az irodai karácsony képeit. Fontos, hogy rendszeresen írjunk – ne évente háromszor. Nem kell minden nap vagy minden héten – havi két blogposzt már csodákra képes.
CTA – Call to action
A legjobb oldalak tele vannak olyan gombokkal vagy linkekkel, amely az olvasót a kapcsolatfelvételre ösztönzik: kérjen ajánlatot, tegye fel kérdéseit, találkozzon velünk! Mert ez a honlap célja: új ügyfelet kell generálnia. És hiába írunk kisregényeket az oldalunkra, ha nem ösztönözzük az első perctől az olvasót a kapcsolatfelvételre.
Tartalom, tartalom, tartalom
Figyeljük meg, hogy a szakterület leírások ritkán állnak egy-két mondatból. Hosszú, sok bekezdéses, részletes leírásokkal találkozunk. Ennek két oka van: egyrészt pontosan meg tudja ismerni a potenciális ügyfél a szakértelmünket, és a speciális problémájára is találhat utalást – tehát minket fog választani. Ha annyit írunk, hogy „Értünk az ingatlanjoghoz”, azzal nem sokat tettünk a sikerért. Ha viszont azt írjuk, hogy „Debrecenben és környékén specializálódtunk bonyolult, lakossági ingatlan adásvételekre, legyen szó CSOK-ról, Fundamentáról vagy más, bonyolultabb konstrukcióról – keressen, hogy segíthessünk” – kicsit más lesz a csengése.
A másik ok a sok és részletes szövegre a keresőoptimalizálás (SEO) – a Google találati listán elfoglalt minél magasabb hely érdekében. Ha a megfelelő kulcsszavakkal tűzdeljük tele a leírásainkat és valóban hasznos tartalmat állítunk elő, a Google jutalmazni fog érte – és egyre több kattintást kapunk.
Ez persze időbefektetés az ügyvéd részéről, meg kell írnia a szövegeket. Ő tudja csak, hogy mihez ért igazán, miben van tapasztalata. Mi majd átszerkesztjük és vonzóvá tesszük az ügyfelek számára –ez a mi munkánk.
De lássuk a győzteseket – és ismerjük fel a trendeket (a képekre kattintva megnyílnak a honlapok)
Counter Tax
A tetszetős logó mellett a teljes képernyős nyitókép tűnik fel elsőként. Bár mi rendet tettünk volna az asztalon… Az első mondatból tudjuk, hogy adójoggal foglalkoznak és a két nagy gomb a legfontosabb részekhez irányít, görgetés nélkül: mihez értünk és a referenciák. Utóbbi természetesen még mindig utópia hazánkban, a Kamara versenykorlátozó szabályozása miatt (mellyel szemben már több kamarai vezető is nyilvánosan kifejezte egyet nem értését, változást hiába is várunk).
Ennél az oldalnál más résszel nem vagyunk kibékülve, rossz a menüsor, nehezen elérhetőek az információk, a képek bár egységet akarnak sugallni, nem sikerültek jól. Lesz ennél jobb ügyvédi honlap is a listában.
Custis Law
Ne menjünk el szó nélkül a zseniális nyitókép mellett! Nem állókép, nem videó, de mégis él! Három sor pozícionálja az irodát: munkajoggal foglakozó iroda Los Angelesben, mely kártérítési ügyekben képvisel elsősorban: a kép az ügyfélkört szólítja meg. Nem az irodáról szól, hanem az ügyfélről! Aki magára ismer és ezáltal könnyebben kialakul a bizalom. Tökéletes, már csak ez a nyitólap is.
A második parádés megoldás (még mindig a nyitólapon) a Miben segíthetünk gomb, ahol egy listából választhatja ki az érdeklődő a rá jellemző problémát. Mit látunk? Egy kattintással elérkezik az érdeklődő a „Kirúgtak, mert a főnököm megtudta, hogy terhes vagyok” pontig. Nem kell böngésznie a Szakterületek / Munkajog / Mihez értünk részt. Azonnal, de maximum 3 másodperc alatt tudja, hogy jó helyen jár, tudja az iroda, hogy mi a problémája és van rá megoldása.
A nyitó oldalon találunk még 10 okot, amiért érdemes őket választani, egy részletes jogterület-választó részt és óriási, professzionális minőségű képet az ügyvédről. És nem csak egy kép készült róla, számos más képpel találkozhatunk az oldal böngészése közben.
Ilyen a tökéletes ügyvédi weboldal.
Stevens Virgin
Ők sem sajnálták a pénz a fényképekre. Egységes és profi. A főoldalon ikonok segítenek eligazodni a jogterületek közt, majd az érdeklődő típusa szerint is tájékozódhat (magánszemély, cég). A főmenüben csak az igazán lényeges információk szerepelnek, nem akarták mindenképp beerőltetni a 8-9 menüpontot, egyszerűen egy More gomb megoldja. Okos megoldás.
Ennél az oldalnál tetszett legjobban az ügyvédi profilok kialakítása – áttekinthető, sok információ elfér, de mégsem kell mindent elolvasni, csak azt, ami érdekel is minket. És minden ügyvédnél szerepel az asszisztens elérhetősége is, valódi ügyfélbarát módon – ha nem érhető el az ügyvéd, akkor is tudjuk, hogy azonnal megkapja az üzenetünket, ha elérhetővé válik. Elegáns.
Bevilacqua PLLC
Kezdjük észrevenni a trendeket? Itt még a szlogen is le van védve, nem viccel az iroda. Kevés animáció, de mégis kicsit élettel telibb lesz az oldal, óriási kiírások a praxisokról, hatalmas Call to action gombok. Sajnos az oldal több helyen szét van esve, ez nem lenne megengedhető ezen a szinten – főleg egy díjnyertes oldalnál. Sajnos az ügyvédprofilok sem az igaziak, nem szerencsés mindenkit egy oldalra rakni – de legalább nem tolják az arcunkba mindenki CV-jét, el tudjuk olvasni azt, ami érdekel. Jó az összbenyomás, de a részletek hibáznak…
Counsel for Creators
Szinte minden évben beválogatnak egy kreatív iparra specializálódó ügyvédi irodát, idén sem lett máshogy. A legjobb rész a honlapban a főoldalon lévő választó gomb, ahol a felhasználó egy kattintással az őt érintő jogterületre vagy szolgáltatás-típusra tud navigálni. Választhat, hogy céget alapítana, szerződést szeretne szerkesztetni, vagy szellemi termékkel kapcsolatos jogvédelemre van szüksége. Valószínűleg ezek a legnépszerűbb szolgáltatások, ezért már az első másodpercekben megkönnyíti a látogatónak a választást – és mutatja, hogy tudja az iroda, mire van szüksége a potenciális ügyfeleknek. Letisztult, egyszerű és barátságos oldal, mely két ügyvéddel veszi fel a versenyt a nagy irodákkal.
Laureti & Associates, A.P.C.
Egy kártérítési ügyvéd, aki szintén képekkel és videókkal operál, melyek igen magas minőséget képviselnek. Különösen tetszik, hogy nem csak egy képen szerepel az ügyvéd, de a teljes honlapon visszaköszön, így építve a személyébe vetett bizalmat. Minden típusú kártérítési területet felsorol, így a felhasználó személyesnek érzi a tanácsadást és tudja, hogy az ő ügye bár különleges, de az irodának van benne tapasztalata. SEO szempontból is előnyös, hogy nem baleseti kártérítésről beszél, hanem specifikusan a motorkerékpáros balesetekről, agysérülésről, motorcsónak balesetről vagy éppen kutyaharapáshoz köthető kártérítésről. Tudja, hogy ezekre a speciális esetekre keresnek az ügyfelek a neten, így nagyobb eséllyel fognak hozzá eljutni.
BeerAttorney.com
A specializáció új szintjét érte el a Sörügyvéd, aki a söriparra specializálódott. Ahogy hazánkban, úgy az USA-ban is elképesztő növekedésnek indultak a kézműves, kisüzemi sörök, melyek jogi problémáira fókuszál az oldal. A név és logó levédetéstől az üzemeltetési szerződéseken át a hatósági eljárásokig minden stáción segíti az terület vállalkozásait. Egy ügyvédi iroda almárkájáról van szó, természetesen az iroda a klasszikus területekkel is foglalkozik – de valószínűleg akkora iparági tapasztalatra tettek szert, hogy érdemes volt elindítani egy külön brandet, ezzel pozícionálva magukat a piacon.
Ha ismer még olyan ügyvédi weboldalakat hazánkból vagy a világból, melyet érdemes lenne megemlíteni a következő összeállításban, küldje el nekünk üzenetben vagy kommentben!