“Jó ügyvédnek nem kell honlap”

december 14th, 2015 Posted by Kommunikáció, Közösségi média, Üzletfejlesztés No Comment yet

Ez a mondat hangzott el néhány hete a Magyar Ügyvédi Kamara székházában, miközben egy ügyvéddel beszélgettem. Tudtuk eddig is, hogy a magyar ügyvédek kisebb részének van honlapja, és azok jelentős része is vagy elavult, vagy nem tölti be az elvárható funkcióit. Mégis sokkoló volt ez a kijelentés. Most igyekszünk megcáfolni.

Igazából nehéz megmagyarázni, hogy miért kell egy ügyvédnek, ügyvédi irodának honlap, mivel annyira nyilvánvaló manapság minden szolgáltató részéről a bemutatkozó oldal létezése. Mégis ha röviden összefoglalnám, azt mondanám:

Azért, hogy több ügyfele legyen.

 

A honlapnak nem más, mint egy kommunikációs eszköz. Mint ilyennek, több funkciója van: pr, marketing, brandépítés és ápolás – ha szakmai érveket akarunk felsorakoztatni. De nézzük mik ezek a gyakorlatban.

Mielyek az ügyvédi honlap szinte kötelező elemei?

A honlap nem más, mint egy névjegy. Mi döntjük el, hogy mit és milyen terjedelemben írunk rá. De mint a névjegynek is vannak kötelező, ésszerű elemei (név, cég, pozíció, cím, telefonszám, email cím), a honlapnak is vannak olyan elemei, ami nélkül értelmetlen a létezése. Mik ezek az elemek?

Az ügyvéd és az iroda neve

Alapvetőnek tűnik, de nem árt, ha a domain név is utal erre. Természetesen a domain előre vetítheti az iroda profilját is (pl. www.vedougyved.hu), amennyiben ez megfelel a Kamarai szabályoknak. Mutassuk be az ügyvédeket, akik az irodában dolgoznak, egy mini CV keretében. Szorítkozzunk a releváns tartalmakra, nem érdekes, hogy hol járt gimnáziumba vagy hogy Cum Laude végezte a jogi egyetemet. Az fontosabb, hogy milyen típusú ügyekben van a legnagyobb tapasztalata, esetleg milyen irodákban dolgozott már. Nyugodtan rakjuk fel az ügyvédjelölteket is – komolyabbnak tűnik az iroda. Az asszisztencia viszont szintén a “senkit nem érdekel” kategóriába tartozik, ezért mellőzzük.

A szakterületek, amivel az ügyvéd foglalkozik

Nem érdemes a “gazdasági jog minden ágában otthon vagyunk” kitételekkel operálni. Menjünk bele a részletekbe. Az emberek specialistát keresnek, aki megoldja az adott problémájukat. Ha a ügyvédhonlapon ezt a területet látják, akkor nagy eséllyel ezt az ügyvédet választják. Ugyanígy kerülendő a “teljes értékű polgári és büntetőjogi praxissal rendelkezünk” és a “full service law firm” a nagyoknál.

Elérhetőség

Gondolkozzunk online aggyal. A mobilon történő böngészés lassan átveszi az előnyt az asztali gépektől. Ha mobilon nézzük az ügyvéd elérhetőségét, akkor vagy emailt akarunk neki írni, vagy fel akarjuk hívni vagy a térképen keressük. Erre gondolni kell a honlap elkészítésénél. Google térkép, kattintható telefonszám – hogy csak néhány könnyítést említsünk. Ne veszítsünk el ügyfelet azért, mert nem tudta a honlapról kikopizni a telefonszámukat. Apropó mobil:

Mobilbarát honlap

Reméljük ezt 2015-ben már nem is kell elmondani. Optimalizáljuk mobilra a honlapunkat, ha másért nem, a fenti okok miatt. 6000 ügyvéd van csak Budapesten. Ha már ön azon kevesek közé tartozik, akinek van honlapja, ne azért veszítsen potenciális ügyfelet, mert 1 perc nagyítózás után becsukja a honlapját.

Blog

Jelenleg az egyik legfontosabb része a honlapnak, több okból. Bizonyos kutatások szerint 67%-kal nő a leadek, azaz a potenciális ügyfelek száma, mások szerint 170%-kal növelhetjük az oldal látógatóinak számát saját bloggal. A lényeg: az emberek a neten nem ügyvédet keresnek, hanem megoldást a problémáikra. És ha ön pont erről a problémáról írt egy blogbejegyzést a saját oldalán, vajon melyik ügyvédet fogja megbízni ezzel az üggyel?

Másik lényeges funkciója a blognak szintén az ügyvédválasztás folyamatban található. Mint itt írtuk, a jogkereső polgárok 4 lépésben jutnak el a kiválasztott ügyvédig. Ebből az egyik a validálás, vagyis amikor a kinézett ügyvédet leellenőrzik a neten. Nem kell bonyolult dologra gondolni, beírják a nevét és megnézik, hogy mit lehet róla tudni, például találkozhatunk-e cikkeivel a sajtóban. Ha megtalálják a blogját, akkor látszik, hogy egy vagy több téma szakértője, aki publikál, és a tudása által vonzza be az ügyfeleket. És a keresőoptimalizálásról még nem is beszéltünk…majd a következő bejegyzésben.

Hírlevél vagy Facebook

A Kamarai etikai szabályzatot szigorúan értelmezve az ügyvédi iroda hírlevelére nem lehetne feliratkozni. Csak remélni tudjuk, hogy ezt az anakronisztikus és piacellenes szabályt senki nem veszi komolyan, mivel ezzel az ügyvédség lenne az egyetlen szakma, mely nem gyűjthetne email címeket hírlevélküldés céljából.
Ha úgy ítéljük meg, legyen Facebook oldalunk is. De vigyázzunk: nem kell mindenkinek Facebook. Ha nem olyan jellegű az ügyfélkörünk vagy nem értünk a céges Facebook oldal üzemeltetéséhez, inkább konzultáljon szakértőkkel.

Például velünk.

A jó honlap marketing és pr eszköz is egyben

A fenti funkciókból következik, hogy a jó honlap betölti ezen feladatokat. Ügyfeleket tud szerezni, erősíti a brandet, pozícionálja az irodát vagy magát az ügyvédet – pozitív képet alakít ki magáról. Bizalmat ébreszt és tart fenn. Kiemeli a honlap gazdáját a tömegből. Egy fiatal ügyvéddel beszélgettem, akinek a honlapja minden fenti kritériumnak megfelel és ő elmondta, hogy a legjobb ügyfelei a honlapján keresztül érkeznek. Jobb ügyfelei lesznek. Az internethasználó közönség eleve jobb anyagi körülmények közt él, magasabban képzett és tájékozottabb – tehát jó ügyfél.

De mennyibe kerül egy honlap?

Erre azt szoktuk mondani: “mennyibe kerül egy autó?”. Milyen legyen a felszereltség, mire akarja használni? El lehet készíteni egy honlapot 30 ezer forintból és több millióból is, ahogy autót is lehet venni 150 ezer és 150 millió forintért is. Mi egyiket sem javasoljuk. Ahogy autóban sem.

Végezetül el kell mondanunk, hogy természetesen minden kifogást hallottunk már ügyvédektől a honlap ellen. Nincs rá pénz, nincs rá idő, arra pláne nincs, hogy blogposztokat írogasson, így is van elég ügyfél, és sajnálja azokat az ügyvédeket, akiknek így kell ügyfelet szerezniük.

Ez az ön szerencséje.

Ezért tud ön kiemelkedni közülük és sikeresebb praxis építeni.

Keressen minket egy személyes konzultáció erejéig és segítünk.

Kattintson ide.

Szeretne még több ügyvédi kommunikációval kapcsolatos információt, ötletet és újdonságot kapni a postaládájába?

Iratkozzon fel hírlevelünkre, és mi elküldjük önnek a “LinkedIn – kezdeti lépések ügyvédeknek” című összefoglalónkat is.

LinkedIn - Kezdeti lépések ügyvédeknek

 

Tags: , ,