Ügyvédek a közösségi médiában

április 7th, 2015 Posted by Közösségi média, Üzletfejlesztés No Comment yet

Február során publikálta az Attorneys at work nevű oldal amerikai ügyvédek körében zajlott közösségi média felmérését. 340 ügyvéd töltötte ki az anonim kérdőívet, amiből a magyar ügyvédek is érdekes következtetéseket vonhatnak le.

A válaszolók 91%-a vallotta, hogy használja a közösségi médiát (például Facebookot, LinkedInt, Twittert, Youtube csatornát, Google+-t vagy Instagramot), sőt, a 60%-uk jelezte, hogy ezek a csatornák részét képezik a marketing-stratégiájuknak. Bár sokkal liberálisabb az amerikai szabályozás az ügyvédreklámokkal kapcsolatban, ezek mind olyan csatornák, melyeket a Magyar Ügyvédi Kamara etikai szabályozásával összhangban is lehet hatékonyan használni idehaza is. Sajnos tapasztalataim szerint az ügyvédek jelentős része nincs tisztában azzal, hogy mit engedélyez a Kamara, és mit nem. Sokan tisztában vannak a szabályozással, de nem tartják fontosnak ezeket a csatornákat, esetleg nem értenek hozzá, vagy rosszul használják. Sajnos kevés jó és működő példát látni, és ennek a legfőbb oka az információ hiánya.

91%-uk jelen van a LinkedIn-en. Ez szintén egy olyan terület, ahol a magyar ügyvédek jelentős lemaradással küzdenek. Kevesen vannak regisztrálva, és aki egyszer regisztrált is, nem fordít időt és energiát a rendszeres látogatásra, karbantartásra, ami a kulcsa ennek a remek eszköznek.
39%-uk gondolta úgy, hogy a LinkedIn a leghatékonyabb ügyfélszerző eszköz. Sőt, azok közt, akik rendelkeznek kommunikációs stratégiával, többet használják a LinkedIn-t a Facebooknál mint azok, akiknek nincs ilyesfajta stratégiájuk. Személy szerint nem hiszek abban, hogy a LinkedIn lenne a leghatékonyabb ügyfélszerző eszköz, de nagyon jelentős szerepet tölthet be egy ügyvéd kommunikációjában. Amennyiben megfelelő módon használják, több célt és funkciót tud kihasználni, mint a Facebookkal. Ehhez szükséges elsősorban egy pontosan és megfelelően létrehozott profil.
73%-nak van Facebook profilja, de sajnos nem derül ki, hogy ez személyes vagy céges/professzionális oldal. Itthon is egyre több ügyvéd készít saját Facebook oldalt az irodájának. Viszont sokan honlap helyett csak Facebook profilt tartanak fenn, ami sajnos ismét egy rossz irány. A Facebook egy kiegészítő platform, amit ha hozzáértéssel, idő és pénzbefektetéssel, profi tanács alapján gondozzák, igen költséghatékony eszköz lehet az ügyvédi kommunikációban. Sajnos a példák, melyekkel szembesülök, átgondolatlanok és nem hatékonyak. Ezért találunk sok 100-200 követővel rendelkező ügyvéd-profilt a Facebookon, melyek jó esetben hetente egy poszttal jelentkeznek. Ez sajnos zsákutcának tűnik, de van belőle kijárat!

Természetesen Amerikában is vannak szkeptikusok, 31% úgy gondolja, hogy egyik közösségi média eszköz sem hatékony ügyfélszerzés céljára. De nem is mindig, és nem is elsősorban arra való. Sok más célt szolgálhat egy közösségi média megjelenés, aminek csak az egyik célja lehet az ügyfélszerzés, a közvetlen ügyfélszerzés pedig még kevésbé ezeken a felületeken történik.
És még egy érdekes adat a végére: azon ügyvédek, akik kommunikációs/ügyfélszerzési céllal jelen vannak a közösségi médiában, 22%-os arányban vesznek igénybe külső segítséget vagy a stratégia megalkotásában, vagy akár a napi üzemeltetés során. És a ez a szám a közösségi média platformok összetettségével arányosan növekszik.

Szeretne még több ügyvédi kommunikációval kapcsolatos információt, ötletet és újdonságot kapni a postaládájába?

Iratkozzon fel hírlevelünkre, és mi elküldjük önnek a “LinkedIn – kezdeti lépések ügyvédeknek” című összefoglalónkat is.

Tags: , , , ,