Hogyan használják a Facebookot az ügyvédi irodák

május 23rd, 2016 Posted by Kommunikáció, Közösségi média, Ügyvédi marketing No Comment yet

Egyre több ügyvédi iroda van jelen a Facebookon, ami önmagában előremutató jel. Az ügyvédek megjelennek ott, ahol az ügyfeleik is órákat töltenek naponta: a közösségi médiában. Ellenben sajnos nem minden ügyvéd tudja, hogy mire és hogyan kellene használnia a Facebookot. A szándék jó, a megvalósításba szokott hiba csúszni.

Miért kellene Facebook oldal?

Egy jól felépített ügyvédi honlap mindig elsődleges az online jelenlétet illetően. Ha az elkészült a weboldalunk, csak utána kell a közösségi média jelenléttel foglalkozni. De miért legyünk fenn a Facebookon is, ha van már honlapunk?

Elsősorban azért, hogy kapcsolatba kerüljünk más Facebook felhasználókkal és kapcsolat építsünk ki velük, amely később megbízásokká vagy ajánlásokká alakulhat. Sajnos azt látjuk, hogy sokan létrehoznak egy oldalt, felraknak rá egy-két képet az irodáról, megosztanak néhány cikket és sokáig nem foglalkoznak az oldallal. Vagy elbizonytalanodnak, amikor a kezdeti lelkesedés után nem jönnek az új követők. Később, mikor pár havonta eszükbe jut, akkor megosztanak egy újabb cikket. Ezért láthatunk az ügyvédi Facebook oldalak nagy részénél a 200 körüli követő számot (akik nagy része az ismerősök, barátok és a család).

Ezért  áttekintünk néhány iránymutatást, melyekkel hatékonyabb lehet az ügyvédi iroda megjelenése a Facebookon.

0. Ne a személyes profilunkat használjuk

Még a kezdés előtt tisztázni kell, hogy a személyes profilunk és az iroda oldala nem ugyanaz, szét kell választani a kettőt. Az iroda nem személy, a mi nevünk pedig nem „dr. XY kártérítési ügyvéd”. Ez az egyik leggyakoribb hiba, amit elkövetnek ügyvédek a Facebookon. 

1. Posztoljunk érdekes dolgokat, amire reagálnak az emberek

Nem nehéz kitalálni, hogy mit akarnak látni az emberek egy ügyvédi iroda Facebook oldalán: jogszabályváltozásokról szóló elemzéseket, határidőkre való felhívásokat, érdekes jogeseteket, ügyleírásokat, esettanulmányokat. Közérthetően. Nem kell minden tartalomnak sajátnak lenni, de ha kizárólag más médiumok cikkeit osztjuk meg és semmi saját tartalmat, akkor csak egy jogi RSS olvasó lesz az oldalunk. 

A szakterületünknek megfelelő, releváns tartalmat osszunk meg, ha büntető ügyekkel foglalkozunk, akkor ne mezőgazdasági jogszabályok változásáról szóló cikket, ellenben ha közlekedési joggal foglalkozunk, akkor minden érdekes lehet, ami autózással, szállítmányozással foglalkozik.

Mi is gyakran látunk a saját hírfolyamunkban olyan képeket, amit több százan, több ezren lájkoltak. Ők nem ezt a képet keresték, hanem szembejött velük az üzenőfalukon, és ők is reagáltak rá, megosztották vagy kommentelték. Így egyre több és több emberhez jutnak el ezek a tartalmak – ami akár az ön tartalma is lehet.

2. Válaszoljunk. Lehetőleg gyorsan.

Ez az irodai vagy e-mailen érkező megkeresésekre is igaz, de a közösségi médiában a gyorsaság hatványozottabban érvényesül. Akár privát üzenetet kapunk, akár egy témára kell reagálni, vagy egy kérdést megválaszolni, a gyorsaság elengedhetetlen. Használjuk a mobilos Facebook alkalmazást, hogy akkor is tudjunk reagálni, ha nem az irodában vagyunk.

3. Mérjük az eredményeket

Tartsuk számon, hogy milyen eredményeket érnek el a Facebook posztjaink: hányan lájkolták, osztották meg vagy reagáltak rá. Elemezzük az oldalunk rajongóinak összetételét, így jobban tudjuk célozni a posztokat és az üzeneteket. Nézzük meg, hogy fiatalok vagy idősebbek a követők, nők vagy férfiak, melyik városban laknak. Máshogy kell szólni különböző hallgatóságok felé.

Figyeljük azt is, hogy a nap melyik szakaszában érdemes posztolnunk, mikor kapunk több reakciót, délelőtt, ebédszünet környékén vagy este?

4. Hirdessünk a Facebookon

Az ügyvédi reklámról szóló szabályozás nem érinti a Facebook hirdetéseket, tehát használjuk ki a lehetőségeket. Facebook oldalunk indításakor kkal, igyekezzünk közösséget építeni – erre tökéletes eszköz az oldal hirdetése. Később a posztjainkat, cikkeinket is érdemes megtámogatni kisebb összegekkel, hogy minél több potenciális érdeklődőhöz jussanak el, olyanokhoz is, akik nem követik még az oldalunkat. Be tudjuk állítani, hogy milyen célcsoportnak szóljon egy-egy hirdetésünk: például ha csak 25-50 év közötti fővárosi nőknek szeretnénk megjeleníteni a hirdetést, erre is van módunk, sőt, sokkal több tulajdonságra tudunk szűkíteni, a családi állapottól kezdve az érdeklődési körökön át.

Önnel is előfordult már, hogy egy új tévét szeretett volna venni, vagy nyaralásról szóló ajánlatokat keresett az interneten? És utána a Facebookon sorban jöttek a témába vágó megjelenések? Szakértő segítséggel még azt is be tudjuk állítani, hogy a hirdetésünk azoknak jelenjen meg, akik az utóbbi időben ügyvédet kerestek az interneten.

5. Tudjuk, hol a határ

Az se jó, ha „túlhasználjuk” a Facebookot, mikor túl sok mindent osztunk meg. Csak azért, hogy folyamatosan a követők falán legyünk, ne osszunk meg vicces képeket, idézeteket vagy bulvárhíreket. Csökkenti a bizalmat és a szakértői státuszunkat, és a pár tucat extra lájk nem ér ennyit.

Ha segítségre van szüksége a hatékony közösségi média jelenléttel összefüggésben, vegye fel velünk a kapcsolatot! Kattintson!

Szeretne még több ügyvédi kommunikációval kapcsolatos információt, ötletet és újdonságot kapni a postaládájába?

Iratkozzon fel hírlevelünkre, és mi elküldjük önnek a “LinkedIn – kezdeti lépések ügyvédeknek” című összefoglalónkat is.

Linkedin ugyvedenek

Tags: , ,

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós jogszabályok értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

Az Uniós jogszabályok értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezár