Az egyszemélyes ügyvédi irodák 13+1 legnagyobb kihívása

szeptember 15th, 2016 Posted by Development, Ügyvédi marketing, Ügyvédi pr, Üzletfejlesztés No Comment yet

A magyar ügyvédek döntő többsége egyedül dolgozik. Nagy részük küzd a kiegyensúlyozatlan ügymennyiséggel, elhúzódó ügyekkel vagy az ügyfelek fizetési hajlandóságával. Tisztában vagyunk az ügyvédeket érintő terhekkel, legyen az a tagdíj, a felelősségbiztosítás vagy az informatikai infrastruktúra kérdése, de ezek sajnos a szakmából következő adottságok, melyekre ráhatásunk igen kevés (az utóbbi költségeket tudjuk optimalizálni, de az egy másik cikk témája lehetne).

Pontokba szedtük a kis ügyvédi irodák legnagyobb kihívásait, melyet többen sikeresen tudnak kezelni, alkalmazkodni a változó környezethez, de néha szükséges lehet külső szakértő bevonása is. Mi ebben tudunk segíteni.

1. Szeretne több (vagy jobb) ügyfelet, de nincs kidolgozott terve, hogy hogyan szerezhetné meg őket. Nincs marketing vagy üzletfejlesztési terve a következő egy évre.

2. Nem tudja hatékonyan ügyféllé konvertálni az érdeklődőket, vagy visszatérő ügyféllé változtatni a meglévőket.

3. Tudja, hogy szüksége van önmarketingre, de nincs kidolgozott terve, ad-hoc végez üzletfejlesztési tevékenységet (pár havonta egy-egy cikk, vagy blogbejegyzés, néha egy Facebook poszt – mely nem vált ki sok reakciót).

4. Néha előadóként beszél egy konferencián, de nem tudja ezt a lehetőséget konkrét megbízássá formálni, vagy…

5. Nem is vesz részt konferenciákon, csak néhány networking eseményen, vagy üzleti ebéden, esetleg…

6. Még ezt sem teszi, szinte csak a saját kollégáival beszélget az ügyvédi piacról.

7. Kiegyensúlyozatlan a munkateher: néha úgy érzi túl sok a munka, néha hetekig nincs komoly feladata. Nem tudja eldönteni, hogy kellene-e jelöltet alkalmazni, vagy hosszútávon nem is érné meg.

8. Úgy gondolja, hogy a több ügyfél lehet a megoldás a problémáira, miközben első lépésként praxisát egy jól szervezett rendszerré kellene alakítani, hogy a több ügyféllel ne sodorja magát még nehezebb helyzetbe.

9. Többet foglalkozik a szakmáját érintő napi problémákkal és a többi ügyvéddel, mint amennyit a saját praxisának felépítésével tölt.

10. Nem kap elég ajánlást elégedett ügyfeleitől, mert nem emlékeznek az irodájára (nincs honlapja, saját arculata, logója).

11. Nincs megfelelő utánkövetés a megkeresések után. Ha valaki érdeklődik, de nem bízza meg azonnal egy üggyel, akkor nincs további kapcsolat köztük.

12. Nem tűz ki bevételi és hatékonysági célokat a praxisában. Ha mégis, akkor nem áll rendelkezésre olyan módszer, amivel mérni tudja az eredményeket (befektetett idő kontra a megtérülés).

13. Aggódik a bevételek és a kiadások miatt, de nincs módszere a saját cash flow folyamataira, ami tervezhetővé tenné hetekre vagy hónapokra előre a pénzügyeit.

+1 Nem mindig tudja, hogy mennyit kell kérnie egy munkáért, legyen az ingatlan adásvétel, vagy óradíjas munka. Néha úgy érzi, túl olcsón dolgozik, máskor elcsodálkoznak az ügyfelek, hogy miért ilyen drága.

Ezen hibák kijavításai nem forint százezrekbe kerülnek és nem csak a nemzetközi irodák tudják kezelni ezeket a kihívásokat. A legtöbbjükön tudatos tervezéssel, időbeosztással és akár néhány ingyenes alkalmazással lehet segíteni és látványos eredményeket elérni.

Ha ön is küzd ezen a problémák valamelyikével, vegye fel velünk kapcsolatot, és próbáljuk együtt megoldani. Ehhez értünk. Kattintson!

 

Szeretne még több ügyvédi kommunikációval kapcsolatos információt, ötletet és újdonságot kapni a postaládájába?

Iratkozzon fel hírlevelünkre, és mi elküldjük önnek a “LinkedIn – kezdeti lépések ügyvédeknek” című összefoglalónkat is.

Linkedin ugyvedenek

Tags: , ,

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós jogszabályok értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

Az Uniós jogszabályok értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezár